این راهنما پیوندهای dofollow را توضیح می دهد.
در زیر، یک نمای کلی از بک لینک های dofollow، از جمله اینکه چه هستند، چگونه کار می کنند، اهمیت لینک های dofollow، و راه های بدست آوردن آنها برای بهینه سازی موتورهای جستجوی خارج از سایت (SEO) دریافت خواهید کرد.
هدف نهایی در اینجا کمک به شما برای درک هر جنبه ای از بک لینک های dofollow و نحوه اعمال آنها در وب سایت ها و زمینه سئو در بازاریابی دیجیتال است.
پیوند dofollow یک بک لینک است که به وب سایت یا وبلاگ شما برای خزیدن گوگل و سایر موتورهای جستجو اشاره می کند. پیوندهای Dofollow عنکبوتهای موتورهای جستجو را هدایت میکند تا پیوند را خزیده و مرجع رتبه صفحه سایت مبدا را به سایت مقصد منتقل کند.
هدف از لینک های Dofollow در سئو
هدف اصلی لینکهای dofollow این است که برای صفحه وب هدفی که بک لینکهای dofollow را دریافت میکند، تایید شود. لینک های Dofollow به عنوان یک رای اعتماد برای کیفیت و معتبر بودن محتوا عمل می کنند.
هدف ثانویه بک لینک های dofollow انتقال ارزش لینک به نام PageRank از یک وب سایت به وب سایت دیگر است. الگوریتم های موتورهای جستجو از لینک های dofollow برای اندازه گیری اهمیت و محبوبیت صفحات وب در اینترنت برای اهداف نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کنند.
اهمیت لینک های Dofollow
لینک های Dofollow برای سئو مهم هستند زیرا لینک های dofollow ارزش لینک را از سایت های دیگر به وب سایت شما منتقل می کنند. پیوندهای Dofollow با انتقال ارزش PageRank برای SEO که به افزایش رتبه وب سایت شما در SERP کمک می کند، اعتبار صفحات وب شما را تقویت می کند.
خلاصه ای از مزایای برتر پیوندهای dofollow عبارتند از:
به عنوان یک سیگنال اعتماد برای الگوریتم های موتورهای جستجو عمل کنید.
مقدار PageRank را از صفحه وب مبدا به صفحه مقصد منتقل کنید.
به یک صفحه وب کمک کنید تا در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بالاتری داشته باشد.
به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوا را برای اهداف فهرست بندی و رتبه بندی کشف کنند.
به صفحه هدف، اعتبار صفحه بالاتری بدهید.
به وب سایت کلی دامنه اعتبار بیشتری بدهید.
برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد این مزایا، به این راهنمای مرتبط مراجعه کنید: چرا پیوندهای Dofollow برای SEO مهم هستند؟
چگونه لینک های Dofollow برای سئو کار می کنند
پیوندهای Dofollow با ارسال رتبه صفحه از سایر وب سایت ها به سایت مورد نظر برای سئو کار می کنند. فرآیند پیوند dofollow به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات وب را بر اساس محبوبیت و اعتماد آنها برای عبارات جستجوی مرتبط پیدا، فهرست بندی و رتبه بندی کنند.
فرآیند بک لینکهای dofollow شامل این است که یک مالک وبسایت یک هایپرلینک را در یک صفحه وب قرار میدهد تا آن را به یک صفحه وب در سایت دیگری که به آن اعتماد دارد متصل کند. هنگامی که گوگل و سایر موتورهای جستجو یک پیوند dofollow را در یک صفحه وب می بینند، دستورالعملی برای خزیدن URL پیوند شده ارسال می کند. در مقابل، یک بک لینک که با ویژگی nofollow تگ شده است به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که لینک را نخزند (یعنی دنبال کنند).
پیوندهای Dofollow بخش مهمی از فرآیند SEO هستند زیرا یکی از مهمترین سیگنالهای خارج از سایت برای الگوریتمهای موتورهای جستجو برای فهرستبندی و رتبهبندی محتوا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) هستند. هر URL در اینترنت دارای امتیاز PageRank است، و هر بار که آن URL به صفحه دیگری در وب لینک می شود، بخشی از آن ارزش صفحه را برای SEO منتقل می کند.
بنابراین، هر چه لینکهای dofollow با کیفیتتر به یک دامنه و صفحات وب مرتبط با آن اشاره کنند، اعتماد، اعتبار و اعتبار وبسایت و محتوای آن بالاتر است که منجر به رتبهبندی بالاتر و ترافیک جستجوی ارگانیک در گوگل، یاهو و بینگ میشود.
توضیح عمیق تری از فرآیند بک لینک dofollow را می توان در این صفحه یافت: لینک های Dofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟
مثال لینک Dofollow
برای ایجاد پیوند dofollow باید متن را در یک صفحه وب برجسته کنید و سپس یک لینک به آن اضافه کنید، همانطور که در مثال کد HTML زیر مشاهده می کنید.
<a href=”https://domain.com”>hyperlinked text</a>
بک لینک های Dofollow به طور پیش فرض در اکثر ویرایشگرهای HTML وب سایت برای عنصر تگ anchor ساخته می شوند. هیچ کدنویسی اضافی مورد نیاز نیست مگر اینکه یک ویژگی nofollow rel را حذف کنید.
بهترین روش ها برای خرید لینک های Dofollow
برای به دست آوردن لینکهای dofollow بیشتر برای سئو، میتوانید بهترین روشها را برای لینکسازی و گسترش لینک دنبال کنید:
وب سایت خود را به مرکز انتشارات گوگل اضافه کنید
مصاحبه با اینفلوئنسرها در جایگاه شما برای بازگرداندن پیوندها به مقاله، پادکست یا ویدیوی منتشر شده خود
برای خرید بک لینک قوی در وب سایت های دیگر از خودتان مصاحبه بگیرید
با درخواست از صاحبان سایت برای پیوند به صفحه اصلی شما، نام تجاری را به بک لینک تبدیل کنید
در فهرست راهنماهای تجاری فهرست شوید
یک رویداد تبلیغاتی برای خرید بک لینک های ارگانیک ایجاد کنید
یک جمع بندی تخصصی برای پیوندهای Dofollow ایجاد کنید
پیوندهای Dofollow رقبای خود را بیابید و با همان وب سایت ها تماس بگیرید تا در آنها نیز لیست شوید
از HARO برای خرید بک لینک های Dofollow با اعتبار بالا استفاده کنید
ادعای لینک های شکسته در وب سایت های دیگر
از Email Outreach برای خرید بک لینک لینک یا همان پیوندهای Dofollow از شرکای صنعتی استفاده کنید
از وبلاگ نویسی مهمان برای لینک سازی استفاده کنید
لینک های Dofollow را با سایت های اشتراک گذاری تصویر بسازید
سایت های وب 2.0 مارک دار برای پیوند ایجاد کنید
ایجاد لینک در انجمن های Dofollow با ارسال لینک هایپرلینک به محتوای مرتبط که به سوالات کاربران پاسخ می دهد
اگر می خواهید در مورد این نکات بک لینک سازی dofollow اطلاعات بیشتری کسب کنید، راهنمای کامل نحوه خرید بک لینک های Dofollow برای SEO را ببینید .
ابزارهایی برای بررسی پیوندهای Dofollow
بررسی لینک های dofollow در پروفایل بک لینک وب سایت شما و همچنین رقبای شما یک راه خوب برای بهبود کلی استراتژی بهینه سازی موتور جستجو است. با بررسی عواملی مانند نسبت لینکهای dofollow در مقابل nofollow، بکلینکهای جدید در مقابل از دست رفته، سرعت پیوند، و امتیازات Domain Authority و Page Authority برای لینکهای ورودی، میتوانید متوجه شوید که معیارهای شما چگونه با آن سایتهای دیگر مقایسه میشود.
ابزارهای تجزیه و تحلیل پیوندهای Dofollow به شما بینش ارزشمندی در مورد اینکه چه استراتژی های سئوی خارج از صفحه برای وب سایت شما و رقبا بهتر کار می کنند به شما می دهد تا بتوانید از بهترین روش ها برای افزایش رتبه وب سایت خود در SERP استفاده کنید.
بررسیهای پیوند dofollow زیر برخی از بهترین گزینهها برای کمک به شما در انجام این نوع تحلیل هستند:
SEO SpyGlass
رتبه بندی SE
Mangools LinkMiner
MonitorBacklinks
Ubersuggest
لینک گراف
سایت چکر
اهرفس
سمروش
Moz
می توانید با مراجعه به صفحه بررسی عمیق در اینجا درباره نحوه عملکرد هر یک از این ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک dofollow اطلاعات بیشتری کسب کنید: بهترین ابزار جستجوگر پیوند Dofollow برای سئو .
تفاوت بین لینک های Dofollow و لینک های Nofollow
پیوندهای Dofollow و nofollow اغلب در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند، بنابراین خوب است تفاوت را درک کنید.
تفاوت اصلی بین لینکهای dofollow و nofollow این است که لینکهای dofollow به صورت رسمی به یک وبسایت منتقل میشوند در حالی که لینکهای nofollow سیگنالهای PageRank را منتقل نمیکنند. لینکهای Dofollow مستقیماً سئو را بهبود میبخشند زیرا آنها آب پیوند را به اشتراک میگذارند در حالی که لینکهای nofollow فقط ارزش سئو غیرمستقیم دارند.
با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که در 1 مارس 2020، گوگل شروع به برخورد با برچسب های لینک nofollow به عنوان یک اشاره برای اهداف خزیدن و نمایه سازی محتوا در موتور جستجو کرد و نه به عنوان یک دستورالعمل. بنابراین، اگر الگوریتم تشخیص دهد که برای اهداف رتبهبندی و نمایهسازی مفید است، پیوندهای nofollow ممکن است مقدار PageRank را پاس کنند.
جدول مقایسه زیر این تفاوت های کلیدی را گسترش می دهد، بنابراین شما می دانید که چگونه هر عنصر در SEO و تجربه کاربر اعمال می شود.
شاخص Dofollow Nofollow
هدف برای عبور از PageRank برای عبور از PageRank نیست
ارزش سئو بالا کم
خزیده است همیشه خزیده ممکن است خزیده شود یا نباشد
نمایه سازی همیشه برای نمایه سازی استفاده می شود همیشه برای نمایه سازی استفاده نمی شود
ویژگی تگ لنگر هیچ مورد نیاز نیست rel=”nofollow”
توجه: مقایسه دقیق لینکهای nofollow و dofollow را میتوانید در اینجا بیابید: Dofollow vs Nofollow Links در سئو .
لینک های Dofollow در خلاصه SEO
امیدوارم از این راهنمای پیوندهای dofollow در سئو لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، بک لینک های dofollow لینک هایی هستند که به وب سایت یا وبلاگ شما برای خزیدن گوگل و سایر موتورهای جستجو اشاره می کنند. و پیوندهای dofollow، عنکبوتهای موتورهای جستجو را هدایت میکند تا لینک را بخزند و
مرجع رتبه صفحه سایت مبدا را به سایت مقصد منتقل کنند.
دانستن نحوه کار لینک های dofollow و راه های تولید بیشتر آنها برای سئو (همانطور که در این صفحه توضیح داده شد) می تواند به افزایش رتبه و ترافیک وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کمک کند.