وبلاگ

راهنمای راه‌اندازی کافه بیرون‌بر (7 نکته کلیدی شروع کار)

0 0
Read Time:5 Minute, 0 Second

راهنمای راه‌اندازی کافه بیرون‌بر برای آن دست از افراد مفید است که علاقه‌ای به احداث کافه‌هایی به‌منظور پذیرایی یا فروشگاه و فروشندگی ندارند. افرادی که بیشتر ترجیح می‌دهند، خدمات تیک اوی را پوشش داده و با یک ماشین مشتریان بیرون‌بر را پاسخگویی نمایند در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. این نوع خدمات به دلیل اینکه نیازی به اجاره یک فضای بزرگ برای پذیرایی نداشته و در حداقل مساحت نیز قابل احداث بوده و فارغ از میز و صندلی‌های گران‌قیمت می‌توان به آن پرداخت، برای بسیاری جذاب به نظر می‌رسد. ولی نکات مهم برای راه‌اندازی کافه بیرون‌بر شامل چه مواردی است، به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بررسی نکات مهم در راهنمای راه‌اندازی کافه بیرون‌بر:

برای راه‌اندازی یک کافه بیرون‌بر و موفقیت در آن ابتدا به نوع علاقه خود توجه نمایید. سپس بدانید که هرچند هزینه نهایی احداث چنین کاری از کافی‌شاپ و فروشگاه کمتر است، اما بازهم به یک خودرو مجهز و پرسنل پخش با دستمزد کافی نیاز دارید. این احتیاج در شهرهای بزرگ با تعداد بالاتر مشتری، دوچندان نیز می‌شود. از دیگر نکات مهم در راهنمای راه‌اندازی کافه بیرون‌بر در ادامه بیشتر برایتان می‌گوییم.

اولین نکته در راه‌اندازی کافه بیرون‌بر: دریافت مجوزهای لازم

دقت نمایید که برای احداث یک کافه بیرون‌بر نیازی به ارائه مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای ندارید. ولی دریافت مجوزهای بهداشتی مانند هر مکان سرو غذا و نوشیدنی الزامی است. برای جواز کسب نیز باید یک ملک با حداقل 20 متر اجازه نموده و سپس از اتحادیه بستنی‌فروشان و کافی‌شاپ‌داران جواز خود را اخذ نمایید. استعلام دارایی و بهداشت، اخذ کارت تندرستی، ثبت‌نام الکترونیکی در سایت اصناف، ارائه نام کاربر، کد ملی و شماره شناسنامه، واریز مبلغ هزینه و درنهایت ثبت‌نام تابلوی محل کسب از مراحل مهم در دریافت مجوز به شمار می‌روند.

دومین نکته در راه‌اندازی کافه بیرون‌بر: محل مناسب

اگرچه بهتر است قبل از دریافت مجوزها نیم‌نگاهی به مکان‌های مناسب برای احداث که با بودجه شما سازگار است نیز بی اندازید. ولی به دلیل اهمیت مجوزها ما این مورد را در اولویت قرار داده‌ایم. مکان را باید در محله‌ای پرتردد، دارای جای پارک کافی، آدرس‌دهی خوب و با مشتریان سطح درآمدی معقول که از این‌چنین تفریحاتی استقبال می‌کنند، انتخاب نمایید. بدین ترتیب امید است، تبلیغات شما اثرگذار بوده و ساکنین به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند.

سومین نکته در راه‌اندازی کافه بیرون‌بر: لوازم موردنیاز

اگر برای مخاطبان خانگی به‌جای مشتریان سرپایی قصد تهیه قهوه را داشته باشید. فقط می‌توانید از فضای بزرگ فاکتور بگیرید، اما از خرید انواع لوازم موردنیاز ساخت و سرو قهوه به‌هیچ‌وجه نمی‌توان با بی‌تفاوتی گذر نمود. بدین ترتیب به تهیه دستگاه اسپرسوساز (نیمه‌صنعتی، صنعتی)، آسیاب قهوه (آندیماند، پاکت خور)، یخچال، قهوه‌جوش (جذوه، فرنچ پرس، موکاپات)، ترازوی دیجیتال، لیوان کاغذی، تصفیه آب و سیلوی قهوه حتماً نیاز دارید. البته برای آنکه حرفه‌ای به این شغل وارد شوید در راهنمای راه‌اندازی کافه بیرون‌بر به علاقه‌مندان توصیه می‌کنیم از خرید کتری برقی، تزئینات، نمادهای روشنایی نیز غافل نشوید.

چهارمین نکته در راه‌اندازی کافه بیرون‌بر: انتخاب منو

در زمان دایر سازی یک کافه بیرون‌بر شما نمی‌توانید، به سرو هر نوع نوشیدنی بپردازید. چراکه نیاز به حمل‌ونقل، محدودیت‌هایی را برای شما ایجاد می‌کند. پس برای انتخاب منو باید دقت بیشتری نمایید. منو را خلاصه، مفید، باکیفیت و از میان نمونه‌های شدنی انتخاب نمایید. منوی شلوغی که توانایی پاسخگویی آن را ندارید، جز تأثیر منفی در بازاریابی سود دیگری متأسفانه برایتان ندارد.

پنجمین نکته در راه‌اندازی کافه بیرون‌بر: دیزاین ظروف

برخلاف کافی‌شاپ‌های دارای فضا که باید به طراحی دکوراسیون خود اهمیت بدهند. نمونه‌های بیرون‌بر باید به دیزاین ظروف و لیوان‌های سرو نوشیدنی توجه نموده و علاوه بر طراحی در انتخاب رنگ نیز دقت کنند. در راهنمای راه‌اندازی کافه بیرون‌بر ما مالکان چنین فضاهایی را به‌دقت در انتخاب تم رنگی، لوگوی مناسب و مدل پاسخگو سرو انواع قهوه توصیه می‌کنیم. بدین ترتیب می‌توانند، قهوه‌های خود را در ظروف شکیل به زیباترین، ایمن‌ترین و باکیفیت‌ترین حالت ممکن از مبدأ به مقاصد مختلف برسانند. در نظر داشته باشید برای سرو قهوه بیرون‌بر حتما می‌بایست از لیوان دوجداره کاغذی استفاده شود. انواع لیوان بیرون بر کافه نیز وجود دارد که با توجه به مصرف و نیاز و با داشتن حداقل دو لایه ضد آب برای بیرون‌بر کافه شما مناسب است.

ششمین نکته در راه‌اندازی کافه بیرون‌بر: بازاریابی

هرچه کیفیت کار شما بالا باشد تا مشتریان از محل استقرار و فعالیتتان آگاه نباشند، سفارشی دریافت نمی‌کنید. بازاریابی امروزه می‌تواند، هم در جنبه آنلاین و هم آفلاین صورت گیرد. دیجیتال مارکتینگ در فضای شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و وبلاگ و توسط نصب بنر، تراکت، بروشور در فضای سنتی همگی از مصداق‌های خوب بازاریابی و برندینگ هستند که ترکیب آن‌ها سبب موفقیت شما در این حرفه خاص می‌شوند. همچنین انتخاب لیوان کاغذی و یا محصولات مصرفی با چاپ اختصاصی می‌تواند لوگو و نام تجاری شما را در یاد مشتری حفظ کند و یک لیوان بیرون بر اختصاصی تاثیر به سزایی در بازاریابی کافه دارد.

هفتمین نکته در راه‌اندازی کافه بیرون‌بر: قرارداد با فروشندگان مواد اولیه

شما دائماً به مواد اولیه متنوع، تازه و مرغوب برای پاسخگویی به سفارش‌های مشتریان خود نیاز دارید. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین بخش‌های راهنمای راه‌اندازی کافه بیرون‌بر را به عقد قرارداد با فروشندگان مواد اولیه اختصاص داده‌ایم. تهیه مواد اولیه، کار سخت، زمان‌بر و پرمشغله‌ای است که اگر خود را موظف به خرید نمونه‌های مرغوب نمایید، پروسه‌ای سخت‌تر نیز می‌شود. پس از همان ابتدا برای یافتن فروشندگان منصف و کار درست مواد اولیه فکری بیندیشید تا در ادامه راه به مشکل کمبود مواد اولیه مرغوب برنخورید.

About Post Author

cscm

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
مشاهده بیشتر

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%
دکمه بازگشت به بالا